علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی چیست؟

یکی از مشکلاتی که با افزایش سن در ظاهر افراد به وجود می‌آید افتادگی پلک‌ها، ابروها، پف کردن زیر چشم و حتی کاهش قدرت بینایی است. این مشکلات به دلیل ضعیف شدن عضلات حمایت کننده پلک‌ها، جمع شدن چربی و پوست اضافی در بالا و پایین آنها بروز می‌کند. بنابراین برای درمان چنین مواردی روش‌های نوینی مانند بلفاروپلاستی ایجاد شده که با کمترین عارضه ممکنه انجام می‌شود. با ما همراه باشید تا در زمینه انجام این عمل و شناخت علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی، اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی

عمل بلفاروپلاستی نوع جراحی زیبایی است که در آن پزشک با برداشتن چربی اضافه اطراف چشم‌ها، مشکلات ناشی از افتادگی پلک‌ها را درمان می‌کند. اما بلفاروپلاستی به عنوان یک عمل زیبایی احتمال دارد عوارضی داشته باشد که یکی از مهم‌ترین آنها تورم ناشی از انجام عمل است. علاوه بر آن جراح، برای انجام عمل بلفاروپلاستی و بالا کشیدن پلک‌ها، برش‌های کوچکی را جهت جابه‌جایی بافت ‌و پوست اطراف پلک و چشم‌ها ایجاد می‌کند. در نتیجه بافت‌ پیرامون چشم فشرده شده و همین مسئله منجر به کوچک شدن چشم‌های فرد می‌شود. البته باید بدانید در هر دو حالت این مشکل بعد از التیام تورم محل جراحی برطرف شده و چشم‌ها به حالت اولیه خود باز می‌گردند.

عمل بلفاروپلاستی چگونه انجام میشود؟

پزشک برای عمل بلفاروپلاستی در ابتدا آزمایش‌ها و معایناتی را در خصوص بررسی افتادگی پلک‌ها و ارزیابی سلامت عمومی بدن فرد انجام می‌دهد. در نهایت بعد از بررسی پرونده پزشکی بیمار، با بی‌حسی موضعی یا در مواردی خاص با بیهوشی کامل، اقدام به جراحی افتادگی پلک‌ می‌کند. لازم است بدانید متناسب با وضعیت افتادگی چشم‌ها، جراحی بلفاروپلاستی به روی پلک بالا، پلک پایین یا در هر دو قسمت انجام می‌شود.

در عمل بلفاروپلاستی پزشک برای درمان مشکل پف چشم در ناحیه بالای پلک، چربی‌های اضافی زیر پوست را به دقت تخلیه کرده و بافت‌های عضلانی را جابه‌جا می‌کند. اما اگر فرد مشکل افتادگی پلک‌ نیز در این ناحیه داشته باشد، لازم است همزمان چربی پوست و ماهیچه‌های اضافی که در آن قسمت به وجود آمده را برداشته و به این ترتیب افتادگی پلک‌ها را برطرف کند.

عمل بلفاروپلاستی چگونه انجام میشود؟

در همین راستا جراح برای درمان افتادگی، پف زیر چشم و کاهش فشردگی اطراف آن که علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی است، برشی در نزدیکی محل رویش مژه‌ها ایجاد می‌کند. سپس با برداشتن چربی و پوست اضافی اقدام به درمان ناحیه مورد نظر نموده و به کمک بخیه، بافت ماهیچه‌ها را محکم‌تر می‌نماید.

عوارض عمل بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی عملی کاملاً بی‌خطر است اما می‌تواند عوارض زودگذری مانند موارد زیر را در پی داشته باشد:

·      خشکی و آبریزش چشم

·      ناتوانی موقت در بستن چشم‌ها

·      کاهش قدرت بینایی در اثر عفونت و تورم محل جراحی

·      احتمال ایجاد دوبینی و تاری دید

·      ایجاد جای زخم و اسکار در محل جراحی

·      بی‌حسی و عدم تقارن محل برش دو طرف پلک‌ها

·      ایجاد جوش‌های سفید کوچک در محل بخیه‌ها

دلایل کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی

بروز عارضه کوچک شدن چشم‌ها پس از انجام عمل بلفاروپلاستی بسیار نادر است و می‌تواند به دلیل افزایش سن ایجاد شود. لازم است بدانید افزایش سن سبب می‌شود بافت اطراف چشم و پلک‌ها ضعیف‌تر شده و خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهند. بنابراین حفظ موقعیت چشم‌ها در حین عمل برای جراح سخت‌تر گردیده و همین مسئله منجر به کوچک شدن چشم‌ها بعد از عمل بلفاروپلاستی می‌شود. همچنین تبحر پایین جراح یا نداشتن تجربه کافی، برداشتن بیش از اندازه پوست و چربی پلک‌ها هنگام انجام عمل، مواردی مانند نازکی و ضخامت کم پوست اطراف چشم، داشتن سابقه جراحی چشم یا پیوند قرنیه، ابتلاء به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری تیروئید چشمی باعث ایجاد چنین عارضه‌ای پس از انجام عمل بلفاروپلاستی خواهد شد.

درمان کوچک شدن چشم بعد از بلفاروپلاستی

از نظر پزشکان درمان خاصی برای برطرف کردن مشکل کوچک شدن چشم‌ها بعد از بلفاروپلاستی وجود ندارد. اما می‌توان با شناخت علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی و رعایت مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی، احتمال به وجود آمدن این عارضه را به حداقل رساند. یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای این منظور انجام دهید، مراجعه به جراحی ماهر است که تخصص و دانش کافی در انجام این عمل را داشته باشد. علاوه بر آن باید قبل از جراحی سابقه پزشکی خود، به ویژه جراحی‌هایی که در چشم انجام داده‌اید یا داروهایی که مصرف می‌کنید را به اطلاع پزشک مورد نظر برسانید.

درمان کوچک شدن چشم بعد از بلفاروپلاستی

همچنین رعایت تمامی دستورالعمل‌های قبل از عمل مانند پرهیز از خوردن برخی از داروها و مکمل‌های دارویی می‌تواند احتمال بروز چنین حادثه‌ای را کاهش دهد. در ضمن مراقبت‌های پس از عمل مثل بالا نگه داشتن سر در هنگام استراحت، مصرف قطره‌ها، پمادهای چشمی و کرم‌های ترمیم کننده‌ طبق دستور پزشک می‌تواند بروز چنین مشکلی را تا حدود زیادی کم ‌کند. در نهایت پس از به دست آوردن بهبودی نسبی، باید در زمان‌هایی که پزشک مشخص کرده برای انجام معاینات دوره‌ای مراجعه نمایید تا از بروز عوارض ناشی از عمل جلوگیری کنید.

نکات مراقبتی بعد از عمل بلفاروپلاستی

برخی از نکات مراقبتی که باید بعد از بلفاروپلاستی انجام دهید عبارتند از:

·      مصرف داروهای تعیین شده توسط پزشک

·      کاهش فعالیت‌های چشمی مانند استفاده از لپ‌تاپ، گوشی یا تماشای تلویزیون

·      استفاده از عینک آفتابی تیره و ممانعت از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و وزش باد

·      استفاده از کرم‌های ضد آفتاب مخصوص برای دور چشم‌ها

·      ممانعت از انجام ورزش‌ها و فعالیت‌های سنگین بدنی

·      خودداری از بلند کردن اجسام سنگین

بهترین دکتر برای عمل بلفاروپلاستی

برخورداری از دانش و مهارت کافی، رعایت اصول و استانداردهای تعریف شده در انجام عمل بلفاروپلاستی و آگاهی کامل نسبت به علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی لازمه موفقیت و کاهش عوارض ناشی از این جراحی محسوب می‌شوند. در همین راستا می‌توانید برای اطمینان خاطر نسبت به نتیجه این عمل، به دکتر عطاالله حیدری فوق تخصص جراحی زیبایی که بیش از 11 سال سابقه در انجام عمل بلفاروپلاستی و جراحی افتادگی پلک‌ دارد و از جدیدترین روش‌ها و متدهای روز دنیا برای انجام این جراحی استفاده می‌کند مراجعه نمایید. برای مشاوره رایگان از دکتر می‌توانید شماره خود را در فرم مشاوره رایگان ثبت کنید.

بهترین دکتر برای عمل بلفاروپلاستی

جمع‌بندی علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی در درجه اول برای درمان علائم شایع پیری که در اطراف چشم‌ها ایجاد می‌شود صورت می‌پذیرد. در واقع پزشک با انجام این عمل می‌تواند ظاهر چشم‌ها را جوان‌تر نشان داده و مشکل تاری دید را در افرادی که دچار عارضه افتادگی پلک‌ها شده‌اند درمان کند. توجه نمایید به دلیل حساس بودن جراحی در ناحیه چشم‌ها و اطراف آن، همچنین جلوگیری از عوارض احتمالی عمل، باید بلفاروپلاستی را نزد پزشکی که تبحر کافی در این زمینه دارد و از جدیدترین روش‌های روز دنیا استفاده می‌کند انجام دهید.

امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 8

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *