جراحی لیفت گردن

جراحی لیفت گردن، یکی از موثرترین روش‌های زیبایی و جوانسازی ناحیه گردن است؛ طوری که بعد از این عمل، تا حد زیادی پوست شما به دوران جوانی بر می‌گردد. در این روش، پزشک جراح با حذف بخش‌هایی از بافت اضافی پوست و چربی در زیر فک و انتهای صورت، پوست گردن را کشیده‌تر و عضلات آن را گرد و خوش فرم می‌کند. اگر می‌خواهید با این روش شگفت‌انگیز بیشتر آشنا شوید؛ این مطلب را از دست ندهید؛ در ادامه به تمام سوالات شما درباره عمل لیفت گردن پاسخ داده‌ایم.

جراحی لیفت گردن چیست؟

به زبان ساده، جراحی لیفت گردن، یکی از انواع جراحی زیبایی است که در آن با کشیدن  و سفت کردن پوست و همچنین حذف چربی اضافی، ظاهر گردن و خط فک را جذاب‌تر و زیباتر می‌کنند. نام دیگر عمل لیفت گردن، «ریتیدکتومی ناحیه پایین» یا lower rhytidectomy است.

معمولا یکی از علائم ناخوشایند افزایش سن، خصوصاً در خانم‌ها، به وجود آمدن چین و چروک در ناحیه گردن است؛ تا حدی که می‌تواند اعتماد به نفس افراد را به شدت کاهش دهد. بهترین راه حل برای رفع این مشکل و خلاص شدن از پیری پوست ناحیه گردن، انجام جراحی لیفت گردن است. این جراحی، معمولا برای افراد بالای 40 یا 45 سال همراه با جراحی لیفت صورت و شقیقه انجام می‌شود. با این حال، هر فردی می‌تواند بنا به سلیقه و درخواست خود، این عمل را انجام دهد.

جراحی لیفت گردن چگونه انجام می شود؟

جراحی لیفت گردن، معمولا با برش های کوچک در پشت گوش، پشت سر و گاهی اوقات زیر چانه انجام می‌شود. سپس پوست گردن کشیده و بافت‌های زیرین بازسازی می‌شوند. در نهایت پوست برش خورده، بخیه می‌شود.

جراحی لیفت گردن معمولاً با بیهوشی عمومی انجام می‌شود و مدت زمان آن بستگی به حجم کار دارد. به طور متوسط، این جراحی حدود دو تا سه ساعت طول می‌کشد. بعد از جراحی، باید بانداژ به منطقه گردن اعمال شود و ممکن است لوله‌های خلاء برای خارج کردن خون و مایعات اضافی نصب شود.

بهبودی کامل پس از جراحی لیفت گردن ممکن است چند هفته طول بکشد. در طول این دوره، باید از قرار گرفتن در معرض آفتاب، فعالیت‌های سنگین و تماس با پوست گردن خودداری کنید. همچنین باید داروهای تجویز شده توسط پزشک را به دقت مصرف نمایید.

واقعیت این است که هرچند عمل لیفت گردن می‌تواند نتایج قابل توجه و بلند مدت داشته باشد، اما نمی‌تواند جلوی پیر شدن پوست را بگیرد. بنابراین، باید از رژیم غذایی سالم، مراقبت‌های پوست مناسب و استفاده از ضد آفتاب برای حفظ نتایج خود استفاده کنید.

انواع روش های لیفت گردن

امروزه انواع روش های لیفت گردن وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به تزریق ژل به صورت دوره‌ای یا هایفوتراپی (تحریک‌کردن پوست برای تولید کلاژن)، اشاره کرد؛ با این حال، جراحی لیفت گردن را می‌توان یکی از موثرترین روش‌های جوانسازی و لیفت گردن دانست. این عمل، معمولا به دو روش زیر انجام می‌شود:

انواع روش های لیفت گردن

1. لیپوماتیک

2. جراحی

روش لیپوماتیک

با استفاده از دستگاه لیپوماتیک که یک روش پیشرفته برای لیپوساکشن است، می‌توان چربی زائد گردن را خارج کرد. در این روش، با سوراخ‌های کوچکی که در گردن درست می‌شود، چربی اضافی را با لوله‌های نازک بیرون می‌آورند. سپس با استفاده از گن‌های طبی، پوست گردن را به حالت اولیه برمی‌گردانند و افتادگی پوست را برطرف می‌کنند. مزیت جادویی لیپوماتیک این است که هیچ علامت و نشانی از جراحی در گردن باقی نمی‌ماند.

روش جراحی

این روش شامل ایجاد برش‌های کوچک در پوست گردن است. جراح با استفاده از این برش‌ها، چربی و ماهیچه‌های زائد گردن را حذف می‌کند. سپس پوست گردن به سمت بالا کشیده و قسمت‌های اضافی آن بریده می‌شود. محل برش‌های لازم برای لیفت گردن به روش جراحی بستگی دارد:

  • در جلو و پشت گوش و خط ریش
  • در زیر و کنار گوش
  • در پشت سر و پشت چانه
  • در زیر چانه و بالای گردن

لیفت گردن با جراحی دارای ماندگاری بالایی است و اگر فرد به سلامت خود توجه کند و وزن خود را نگه دارد، معمولاً نتایج آن دائمی خواهد بود. البته با افزایش سن ممکن است در سال‌های آخر عمر دوباره چین و چروک ظاهر شوند و یا بافت ناحیه گردن، افتادگی پیدا کند. لیفت گردن با اندوتاین، ماندگاری کمتری دارد و پس از حدود ۱۰ سال نتایج آن کاهش خواهد یافت. از جمله تکنیک‌هایی که برای عمل لیفت گردن استفاده می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لیپوساکشن: هدف از این تکنیک، خارج کردن چربی زائد در گردن است.
  • سرویکوپلاستی: در این تکنیک، روی حذف پوست اضافی تمرکز می‌شود.
  • پلاتیسماپلاستی: هدف از این تکنیک، حذف عضلات اضافی و سفت کردن آن است.

مزایای جراحی کشیدگی پوست گردن

جراحی لیفت گردن چندین فایده برای زیبایی و سلامت گردن دارد. این جراحی باعث می‌شود که:

  • پوست و چربی اضافی و آویزان در ناحیه گردن برداشته شود.
  • چربی‌های موجود در زیر چانه که باعث شکل نامطلوب آن می‌شود حذف شود.
  • خطوط و لایه‌های چربی که در کنار هم قرار گرفته و ظاهر گردن را نامناسب کرده‌اند از بین برود.
  • پوست گردن محکم‌تر و جذاب‌تر شود.
  • فرم عضلات گردن بهبود یابد.
  • ظاهر و فرم چانه و فک بهتر شود.
  • پوست گردن در وضعیت مناسب قرار بگیرد و از تشکیل لایه‌های جدید جلوگیری شود.

با این جراحی، گردن شما نه تنها زیباتر، بلکه جوان‌تر و لاغرتر هم به نظر خواهد رسید.

اهداف جراحی لیفت گردن

یکی از سوالات مهمی که ممکن است در ذهن شما هم وجود داشته باشد، هدف از عمل لیفت گردن است. خوب است بدانید که یکی از عوارض پیری، از دست رفتن سفتی و مقاومت پوست است. به همین دلیل، ظاهر پوست گردن در افراد مسن، معمولا افتاده و دارای غبغب است. عمل لیفت گردن، دقیقا با هدف رفع نشانه‌های پیری در ظاهر گردن انجام می‌شود. برخی از عوامل موثر بر پیری پوست در منطقه گردن و فک عبارتند از:

رفع پیری پوست گردن از اهداف جراحی لیفت گردن است.
  • ژنتیک
  • جاذبه زمینی
  • شرایط زیست محیطی
  • استرس

لیفت گردن یک روش جراحی است که می‌تواند به بهبود ظاهر و برطرف کردن نشانه‌های پیری پوست گردن کمک کند. این روش مخصوصا برای افرادی مناسب است که فقط می‌خواهند منطقه گردن و فک خود را تغییر دهند و نیاز به لیفت صورت ندارند.

بهترین کاندیداها برای انجام جراحی لیفت گردن

اگر این شرایط را دارید؛ به احتمال زیاد یکی از کاندیداهای مناسب برای جراحی لیفت گردن هستید:

  • نداشتن هیچ کدام از بیماری‌های عفونی مانند ایدز و هپاتیت که ممکن است باعث عفونت و التهاب در محل جراحی شوند.
  • نکشیدن سیگار و عدم مصرف الکل که ممکن است باعث کاهش خون‌رسانی به بافت‌های جراحی و تاخیر در بهبود شوند
  • قرار نداشتن در دوره شیردهی و عدم بارداری؛ زیرا ممکن است باعث تغییرات هورمونی و تورم در ناحیه گردن و صورت شوند.
  • نداشتن انتظارات غیر واقع بینانه از جراحی

پس از بررسی شرایط سلامتی خود، اگر فکر می‌کنید برای جراحی لیفت گردن مناسب هستید، مشاوره با پزشک متخصص را هرگز فراموش نکنید!

مراحل جراحی لیفت گردن توسط بهترین جراح لیفت گردن

مراحل جراحی لیفت گردن

مراحل جراحی لیفت گردن به شرح زیر است:

  • ابتدا بیمار توسط پزشک معاینه می‌شود و نقاطی که نیاز به جراحی دارند مشخص می‌شوند.
  • سپس بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرد و پزشک با استفاده از ابزارهای مناسب، برش‌های کوچکی در پشت گوش یا در خط موهای گردن ایجاد می‌کند.
  • پس از آن، پزشک بازوهای عضلانی و پوست گردن را جدا کرده و به سمت بالا کشیده و اضافه‌های آن را بریده و دوخته می‌شوند.
  • در نهایت، پزشک برش‌های ایجاد شده را با دوختن یا استفاده از چسب‌های پزشکی بسته و بانداژ می‌کند.
  • جراحی لیفت گردن معمولاً حدود ۲ تا ۳ ساعت طول می‌کشد و بستگی به شرایط بیمار دارد که بتواند همان روز یا فردای جراحی از بیمارستان خارج شود.
  • نتایج جراحی لیفت گردن پس از چند هفته کاملاً ظاهر می‌شوند و باعث بهبود ظاهر و اعتماد به نفس بیمار می‌شوند.

آمادگی های قبل از جراحی لیفت گردن

به منظور انجام لیفت گردن، بیمار باید از مصرف داروهایی که خون را رقیق می‌کنند مثل آسپرین و نوافن چند روز قبل از عمل خودداری کند، زیرا این داروها می‌توانند خطر خونریزی را بالا ببرند.

سیگار و دخانیات نه تنها باعث پیری زودرس پوست می‌شوند، بلکه فرآیند بهبودی را نیز کند می‌کنند. بنابراین، بیمار قبل و بعد از جراحی باید از سیگار و دخانیات خودداری کند.

روز عمل، بهتر است یک یا چند همراه با مراجعه‌کننده حضور داشته باشند و بتوانند یک شب در کنارش بماند. پزشک با توجه به وضعیت بافت گردن، روش مناسب جراحی را انتخاب می‌کند. گاهی اوقات، پزشک ممکن است سایر عمل‌های زیبایی مثل لیفت ابرو یا لیفت صورت را هم پیشنهاد کند تا نتیجه بهتر حاصل شود.

قبل از جراحی، عکس‌های صورت گرفته می‌شود تا تغییرات قبل و بعد عمل را بتوانید به راحتی مشاهده کنید.

مراقبت های بعد از جراحی لیفت گردن

پس از عمل لیفت گردن، ممکن است برخی علائم مانند تورم و کبودی در ناحیه گردن را تجربه کنید که این علائم بخشی از فرآیند بهبودی هستند.

برای کاهش ورم و حفظ شکل گردن، پزشک ممکن است پانسمان خاصی را بر روی گردن شما قرار دهد که باید طبق دستورالعمل های او مراقبت شود.

همچنین شما باید سعی کنید سر خود را در حالت عمودی نگه دارید و از حرکات نامناسب گردن خود جلوگیری کنید.

زمان بازیابی پس از عمل لیفت گردن بستگی به وضعیت جسمانی و نوع عمل جراحی شما دارد.

مراقبت های بعد از جراحی لیفت گردن

چه زمانی می توان برای انجام جراحی لیفت گردن اقدام کرد؟

زمانی که مشاهده کردید در ناحیه گردن و زیر فک، غبغب زیاد و افتاده‌ای ایجاد شده است، می‌توانید برای انجام جراحی کشیدن پوست گردن اقدام کنید. همچنین، این عمل در زمانی که چربی زیر پوست گردن افزایش یافته یا خط فک از بین رفته است، گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

نتایج لیفت گردن

بعد از عمل لیفت گردن، ممکن است گردن شما ورم، التهاب و کبودی داشته باشد؛ با این حال، نگران نباشید، زیرا این نشانه‌ها تقریبا در مدت چند ماه کم رنگ و ناپدید می‌شوند. برای رفع کامل خطوط بخیه نیز حدود شش ماه زمان لازم است. از اصلی ترین نتایج لیفت گردن می‌توان به رفع شلی و افتادگی پوست گردن اشاره کرد.

حفظ سلامت پوست گردن در دوره نقاهت بسیار مهم است. باید از قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید خودداری کنید. همچنین باید از فشار دادن یا خراشیدن بخیه‌ها اجتناب نمایید. بهتر است لباس های راحت و باز انتخاب کنید که با گردن و بخیه‌ها تماس کمی داشته باشند.

هزینه لیفت گردن در تهران

جراحی لیفت گردن، با تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی انجام می‌شود و ممکن است هزینه‌ آن متناسب با تشخیص پزشک و شرایط گردن شما تغییر کند؛ بنابراین برای تعیین هزینه لیفت گردن در تهران، بهترین کار مراجعه به جراح و انجام مشاوره‌های تخصصی است. دکتر عطاالله حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک با بیش از 11 سال سابقه جراحی لیفت گردن یکی از بهترین دکتر ها برای انجام عمل لیفت گردن در تهران است برای مشاوره رایگان و اطلاع از هزینه لیفت گردن شماره خود را در فرم مشاوره رایگان سایت دکتر حیدری قرار دهید.

امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا: 9

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *